Školní poradenské pracoviště
1. Prostory a časová dostupnost poradenských služeb
Žákům a jejich zákonným zástupcům je ve škole každý všední den kromě prázdnin k dispozici výchovný poradce, školní metodik prevence, kariérový poradce a koordinátorky podpory nadání. Školní psycholog, školní speciální pedagog a školní sociální pedagog působí ve škole jen v určitých dnech týdne.
Žáci se na pracovníky poradenského pracoviště mohou obrátit se svým problémem vždy o přestávce.
Rodičům doporučujeme, aby si sjednávali schůzku (nejlépe telefonicky nebo e-mailem). Budou mít tak záruku, že se jim pracovník bude mít čas věnovat a budou tak moci problém řešit v klidu bez časového presu.
Výchovný poradce: |
|
Jméno: |
Mgr. Alena Klingerová |
Telefon: |
376 313 353 |
Email: |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
Kde sídlí: |
Kabinet výchovného poradce (2. patro) |
Konzultace:: |
Denně |
Školní metodik prevence: |
|
Jméno: |
Mgr. Jitka Kopačková |
Telefon: |
376 313 353 |
Email: |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
Kde sídlí: |
Sekretariát školy ( přízemí) |
Konzultace:: |
Denně |
Kariérový poradce: |
|
Jméno: |
Mgr. Lenka Bečvářová |
Telefon: |
376 313 353 |
Email: |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
Kde sídlí: |
Sborovna 2. stupně (2. patro) |
Konzultace:: |
Denně |
Školní psycholog: |
|
Jméno: |
PhDr. et Mgr. Jiřina Anna Hradecká |
Telefon: |
376 313 353, 720 828 120 (jen příchozí hovory a SMS) |
Email: |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
Kde sídlí: |
Školní poradenské pracoviště (přízemí) |
Konzultace:: |
Středa, čtvrtek |
Školní speciální pedagog: |
|
Jméno: |
Mgr. Vendula Skřivanová |
Telefon: |
376 313 353 |
Email: |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
Kde sídlí: |
Školní poradenské pracoviště (přízemí) |
Konzultace: |
Pondělí, středa, pátek |
Sociální pedagog: |
|
Jméno: |
Mgr. Veronika Hartlová |
Telefon: |
376 313 353 |
Email: |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
Kde sídlí: |
Školní poradenské pracoviště (přízemí) |
Konzultace: |
Středa |
Adaptační koordinátor: |
|
Jméno: |
Mgr. Pavlína Šůsová |
Telefon: |
376 313 353 |
Email: |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
Kde sídlí: |
Sborovna 1. st. ( 1. patro ) |
Konzultace: |
Denně |
Koordinátor podpory nadání : |
|
Jméno: |
Mgr. Lucie Čmejlová |
Telefon: |
376 313 353 |
Email: |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
Kde sídlí: |
Sborovna 2. stupně (2. patro) |
Konzultace: |
Denně |
2. Účel poradenského pracoviště ve škole
Poradenská služba je poskytována žákům a jejich zákonným zástupcům. Účelem poradenských služeb školy je přispívat zejména k:
- vytváření vhodných podmínek pro zdravý tělesný a psychický vývoj žáků, pro jejich sociální vývoj, pro rozvoj jejich osobnosti v průběhu vzdělávání,
- naplňování vzdělávacích potřeb a rozvíjení schopností, dovedností a zájmů v průběhu vzdělávání,
- zjišťování speciálních vzdělávacích potřeb žáka a mimořádného nadání žáka, doporučování vhodných podpůrných opatření a vyhodnocování poskytování podpůrných opatření žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a žákům mimořádně nadaným,
- prevenci a řešení vzdělávacích a výchovných obtíží, prevenci různých forem rizikového chování a dalších problémů souvisejících se vzděláváním a s motivací k překonávání problémových situací,
- vytváření vhodných podmínek pro vzdělávání žáků uvedených v § 16 odst. 9 školského zákona,
- vytváření vhodných podmínek, forem a způsobů práce pro žáky, kteří jsou příslušníky jiných kultur nebo žijí v odlišných životních podmínkách,
- vytváření vhodných podmínek, forem a způsobů práce pro žáky nadané a mimořádně nadané,
- vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšího profesního uplatnění,
- rozvíjení pedagogicko-psychologických a speciálně pedagogických znalostí a profesních dovedností pedagogických pracovníků ve škole,
- podpoře vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných ve školách a školských zařízeních, jakož i zmírnění důsledků znevýhodnění a prevenci jeho prohlubování,
- k metodické podpoře pedagogů, kteří se podílejí na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných,
- metodické podpoře asistentů pedagoga a dalších pedagogických i nepedagogických pracovníků, kteří se podílejí na zajišťování podpůrných opatření ve vzdělávání žáků,
- posílení kvality poskytovaných poradenských služeb zejména prostřednictvím součinnosti školských poradenských zařízení a školních poradenských pracovišť,
- součinnosti s orgány veřejné moci a s právnickou osobou uvedenou v § 16b odst. 1 školského zákona.
3. Zaměření školního poradenského pracoviště
Ve škole jsou zajišťovány poradenské služby v rozsahu odpovídajícím počtu a vzdělávacím potřebám žáků školy zaměřené zejména na:
- poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
- sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření,
- prevenci školní neúspěšnosti
- kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění,
- podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami,
- podporu vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných,
- průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností a ve škole a školském zařízení,
- včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
- předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace,
- průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou,
- metodickou podporu učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy,
- spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci,
- spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními.
4. Personální zajištění poradenské služby
Poradenská služba |
Zodpovědný pracovník |
Prevence školní neúspěšnosti |
výchovný poradce školní psycholog školní speciální pedagog sociální pedagog třídní učitel učitelé jednotlivých předmětů |
Prevence rizikového chování |
školní metodik prevence školní psycholog školní speciální pedagog sociální pedagog třídní učitel |
Kariérové poradenství |
kariérový poradce školní psycholog třídní učitel učitel předmětu Práce a společnost |
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami |
výchovný poradce školní psycholog školní speciální pedagog třídní učitel |
Žáci nadaní |
výchovný poradce školní psycholog školní speciální pedagog koordinátor podpory nadání třídní učitel |
Další vzdělávání pedagogických pracovníků |
ředitel školy |
Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními |
ředitel školy výchovný poradce školní psycholog školní speciální pedagog |
Spolupráce se zákonnými zástupci žáků |
ředitel školy výchovný poradce školní metodik prevence kariérový poradce školní psycholog školní speciální pedagog sociální pedagog koordinátor podpory nadání třídní učitel učitelé jednotlivých předmětů |