Rozhodnutí o přijetí žáků k základnímu vzdělávání od školního roku 2024/2025
Zaujala vás naše škola? Tak nepropásněte zápis. Nemusíte studovat dlouhé úřední dokumenty. S námi to zvládnete snadno ve třech krocích:
- připravte si rodný list dítěte, vlastní občanský průkaz a zápisový list, který najdete níže
- ve škole vám pomůžeme s administrativní částí zápisu.
Pak bude následovat vlastní zápis vašeho dítěte s učitelem, u kterého budete po celou dobu přítomni.
Jak si domluvit návštěvu
Pokud byste ale měli přece jen nějaké dotazy, moc rádi vám je zodpovíme na e-mailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Školu můžete navštívit se svým dítětem i jiném termínu, a to buď po předchozí telefonické domluvě (376 313 353), nebo na adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
Jak na odklad dítěte
Informace o tom, zda je odklad skutečně třeba, vám jistě poskytnou paní učitelky z mateřské školy.
Rozhodnete-li se pro odklad
- objednejte se ve školském poradenském zařízení na vyšetření (obvykle v pedagogicko-psychologické poradně),
- požádejte o písemné doporučení odkladu odborného (obvykle dětského) lékaře nebo klinického psychologa,
- dostavíte se k zápisu a předejte nám žádost o odklad (zde)..
Ideální je, když k žádosti o odklad předáte i doporučení z poradny a od lékaře. Pokud to není možné, potřebujeme tato doporučení co nejdříve, protože teprve pak můžeme vydat rozhodnutí.
Vyhlášení zápisu | zde(pdf) |
Školské obvody |
zde ( pdf) |
Zápisní list | zde (doc) , zde (pdf) |
Souhlas se zpracováním osobních údajů | zde (pdf) |
Žádost o odklad | zde (doc) |
Kritéria pro přijetí | zde (pdf) |
Zmocnění | zde (doc) |
Desatero pro rodiče | zde (pdf) |
Často kladené otázky k zápisu
Co můžeme udělat pro to, aby bylo naše dítě přijato do vaší školy, i když nejsme z vaší spádové oblasti?
Podle legislativy jsme povinni řídit se zveřejněnými kritérii. Nejdříve tedy musíme uspokojit zájemce z naší spádové oblasti, dále přijímáme sourozence našich současných žáků a následně ostatní zájemce.
Co je třeba k zápisu přinést?
Rodný list dítěte a doklad o bydlišti dítěte (občanský průkaz jednoho z rodičů).
Jak zápis probíhá?
Zápis má dvě části – administrativní, protože se jedná o správní řízení (část, která se týká zákonných zástupců) a vlastní zápis: procházíme s dětmi hravou formou různé úkoly v souladu s předpokládanou školní zralostí. Celý zápis trvá max. 30 minut.
Zápisní lístek si můžete předem vyplnit … zde
Co máme dělat, když uvažujeme pro své dítě o odkladu školní docházky?
Informace o tom, zda je odklad skutečně třeba, vám jistě poskytnou paní učitelky z mateřské školy. Rozhodnete-li se pro odklad, objednejte se ve školském poradenském zařízení na vyšetření (obvykle v pedagogicko-psychologické poradně), objednací lhůty jsou dlouhé. Dále je potřeba požádat o písemné doporučení odkladu odborného (obvykle dětského) lékaře nebo klinického psychologa.
Dostavíte se k zápisu a předáte nám žádost o odklad (zde).. Ideální je, když už k této žádosti předáte i doporučení z poradny a od lékaře. Pokud to není možné, potřebujeme tato doporučení co nejdříve, protože teprve pak můžeme vydat rozhodnutí.
Je možné, aby moje dítě chodilo do třídy s kamarádem/ kamarádkou z mateřské školy?
Při zápisu můžete své přání uvést a my se vám pokusíme vyhovět.
Které paní učitelky budou učit v prvních třídách?
Ty nejlepší ...
Jak zjistím, že bylo mé dítě přijato do školy?
Rozhodnutí o přijetí bude vyvěšeno na dveřích školy a uveřejněno na webu školy (www.zscapkova.cz) nejpozději v polovině května. Žáci budou v seznamu uvedeni pod registračními čísly.
Rozhodnutí o nepřijetí bude oznámeno písemně do vlastních rukou zákonného zástupce dítěte.
Jak se děti učí v 1. třídě?
Při výuce čtení, psaní a počítání existuje několik různých metod – cest k dosažení cíle. O těchto cestách přemýšlíme, vybíráme z tradičních a moderních s ohledem na nové poznatky pedagogiky, naše názory a zkušenosti, tradice a možnosti. Přesto se jedná jen o různé cesty k dosažení jednoho cíle. Takže není třeba jednotlivé metody přeceňovat na úkor jiných.
V 1. ročníku vyučujeme čtení, psaní, počítání a prvouku jedním výukovým stylem s didakticky i graficky provázaným souborem učebních materiálů v klasické a interaktivní formě učebnic. Často využíváme „hravé učení“. Klademe důraz na vstřícné a kamarádské prostředí, ale zároveň vedeme žáky k samostatnosti.
Čtení vyučujeme analyticko-syntetickou metodou. Klademe důraz na sluchové vnímání, rozvoj prostorové orientace a smysluplnou motivaci. Nadanější žáky rozvíjíme prostřednictvím náročnějších typů cvičení, informatické myšlení formou práce s obrázky, značkami, symboly, texty, tabulkami a schématy. Denně se věnujeme rozvoji komunikace a slovní zásoby žáků.
Psaní vyučujeme tradiční metodou a vedeme žáky k samostatnému písemnému projevu.
Matematiku vyučujeme klasickou formou (nevyužíváme Hejného metodu). Vedeme žáky k samostatnému řešení úkolů (např. pomocí piktografických zadání), netradičními typy úkolů rozvíjíme nadanější žáky. Pro řešení úkolů využíváme i práci s obrázky, značkami, symboly, texty, tabulkami a schématy, a tím budujeme základy informatického myšlení.
Co by měli rodiče udělat, aby se dětem lépe učilo?
- Plnit zákonné povinnosti (posílat děti do školy, včas je omlouvat, informovat učitele o důležitých skutečnostech týkajících se dětí, …),
- nastavovat a připomínat dětem „mantinely“ – hranice slušného chování, abychom vychovávali stejně – zdravit, požádat, poděkovat, rozloučit se, počkat, poslechnout na vyzvání, …,
- důvěřovat nám,
- povídat si s dětmi,
- mít respekt k nám, k našim názorům a nepodrývat naši autoritu,
- omezit vulgarismy (děti je přenášejí do školy),
- zajímat se o své děti soustavně – nechodit za námi pouze při výskytu problému.