"PŘEŽÍT!", tak zněl úkol pro 6.A a C
Žáci 6.A a 6. C a vybrané žákyně 8.B naší školy se ve čtvrtek 24.6. 2021 vydali na školní výlet do Chudenic, kde pod vedením zkušených lektorů zažívali spoustu dobrodružství.
Stříleli z luků, vzduchovky, učili se rozdělávat oheň v přírodě různými způsoby, dozvěděli se, jak přivolat vrtulník v případě nouze, naučili se první pomoc - už ví, jak ošetřit zlomeniny, odřeniny, ale i jak zhotovit funkční nosítka z toho, co je právě po ruce.
Po první čási programu se zájemci vydali s učitelkami na Bolfánek a pak všichni opékali špekáčky. Po obědě ještě slaňovali. Pro některé to byla premiéra. Ti nejodvážnější ochutnali i červy. Živé i pražené.
Klatovy vs. Mainburg
Během středečního večera nelitovali vybraní žáci 7. a 8. ročníků naší školy a Realschule Mainburg času stráveného u počítačů a věnovali pod vedením Lucie Lauber a Hany Rychtaříkové dvě hodiny online setkání.
O týden dříve dostali za úkol ve dvojjazyčných skupinkách zpracovat, jak vypadal život v dané zemi v době covidu a online vzdělávání.
Zajímalo nás např. kolik vyučovacích hodin probíhalo denně, zda některé předměty nebyly dočasně zrušeny, jak probíhaly hodiny TV, jak se změnilo odívání a stravování během domácího vzdělávání, jaký dopad měl změněný režim na život té které rodiny, sportování a setkávání dospívajících, zda se něco nového naučili, případně jestli jim uplynulý čas přinesl do života nějakou pozitivní změnu bez ohledu na školu.
Po týdnu práce, ať už probíhala po telefonu, nebo po sociálních sítích, jsme během komentovaného prezentování zjistili např. to, že v Německu měli žáci rozvrhy nezměněné, počet hodin zůstával, naopak v Čechách dostávali žáci větší počet domácích úkolů.
Podle fotografií jsme se přesvědčili, že kdo v době covidu necvičil jógu, jako by nebyl.
Obě strany si pochvalovaly více času na spánek stejně jako na rodinu a kamarády, i když mnohdy jen online. Někteří zmiňovali, že jim opravdu chyběli prarodiče, které v této nelehké době nesměli navštěvovat,
Během tohoto setkání také hledali žáci ve dvou velkých skupinách fráze a slovíčka, která se snažili němečtí studenti vštípit Čechům a naopak Češi Němcům.
Žáci se práce zhostili na jedničku, někteří dělali na posední chvíli, jiní průběžně. Shodli se ale, že byť výsledek jejich snažení byl skvělý, stačilo jim poměrně málo času intenzivní komunikace v anglickém a německém jazyce.
Setkání se opět zúčastnili také bývalí žáci, kteří se v minulosti zapojili i do výměnného pobytu.
Děti se těší na živé setkání v Klatovech. Držme si palce, aby na podzim opravdu mohlo proběhnout.
Všem zúčastněným ze srdce děkujeme a věříme, že v komunikaci neustanou a kromě zlepšení v jazykových dovednostech získají také cenné přátelství do dalších let.
Na výlet do Lub
První letní den se vydala třída 2. A na pěší školní výlet do Lub u Klatov. Po cestě jsme plnili různé úkoly z prvouky, skládali jsme z přírodního materiálu zvířátko, vyzkoušeli jsme si i sportovní a výtvarné dovednosti. Cílem naší cesty bylo hledání pokladu, který jsme si všichni náležitě užili.
Prvňáčci poznávají knihovnu
Dne 16.6.2021 navštívili žáci z 1.A a 1.B Městskou knihovnu Klatovy. Byli seznámení s podmínkami při půjčování knih a také s pravidly, jak s nimi zacházet. Nechyběly pohádkové hádanky. V úplném závěru středečního dopoledne mohli vsichni nahlédnout do knih dle vlastního výběru.
Přírodní zahrada
V pátek 18.června byl pro děti z 1.A připraven projektový den Přírodní zahrada pod vedením odborníka z praxe, paní Věry Dvořákové.Děti se staly malými zahradníky, připravily záhony, které osázely léčivými rostlinami. Vše bez použití chemie. Nechyběla ani ochutnávka nápojů z nasušených lečivých bylin, kterou si žáci sami připravili.Odměnou všem byl osvěžující
šťavnatý meloun.
Klatovy zdraví Mainburg
Několik odvážných žáků sedmých a osmých ročníků naší školy se rozhodlo zúčastnit se online akce s německými studenty z naší partnerské Realschule Mainburg. Někteří z nich už v Mainburgu byli na několika návštěvách, dokonce se pár z nich v minulosti zúčastnilo také týdenního výměnného pobytu. Naši skupinku obohatili i žáci, kteří už studují 1. rokem na střední škole a o kontakt nechtějí přijít.
Ačkoliv měli strach, jak bude setkání po tak dlouhé pauze způsobené vládními opatřeními vypadat, zvládli to skvěle. Poprali se s technikou, jazyky - anglickým i německým, někteří obnovili starší kontakty, jiní navázali kontakty zcela nové. Žáci obou škol budou v následujícím týdnu ve vytvořených skupinkách pracovat na projektu srovnávání školního i rodinného dění za doby distanční výuky. Budou spolu komunikovat přes různé sociální sítě, tvořit elektronickou nástěnku a užívat si společně strávený čas. V příštím týdnu proběhne další hromadné setkání, kde budeme práci vyhodnocovat, komentovat a možná se budeme inspirovat, co vše si z uplynulé doby odnést.
Překvapivá byla také slova některých žáků po skončení setkání, mezi jednotlivými komentáři bylo možné najít např.:
"Jj, bylo to skvělý, s Schari a Sophie jsme se hodně sblížily, rozumíme si a dokonce máme i společné zájmy. Psala jsem si s nimi pak ještě od šesti do osmi. A planujeme se spolu bavit i nadále. Jsem fakt ráda, že jsem byla přiřazena zrovna k holkám. Rozhodně kdyby byla tahle příležitost i příští rok, tak se ráda znovu zúčastním."
A to je to, proč to děláme. Děkuju všem odvážlivcům!
Pasování na čtenáře
Žáci 2. tříd se dnes zúčastnili akce Pasování na čtenáře. V Městské knihovně v Klatovech na ně čekal milý program. Žáci ze ZUŠ SI pro ně nastudovali pohádku O hlemýždi Lumírovi, která se dětem velmi líbila. Poté následovalo složení slavnostního slibu a pasování. Každý si odnesl nejen mnoho dojmů z této akce, ale i krásný dárek v podobě pohádkové knihy, kterou předával pan Růžička z Rotary klubu.
Podpora čtenářské gramotnosti v 6.C
Žáci 6.C byli v pátek 11.6. zapojeni do výzkumného šetření „Podpora čtenářské gramotnosti na 2. stupni ZŠ s využitím kreativní práce s textem a uplatněním mnemotechnik“ Mgr. Šárky Kociánové, studentky 3. ročníku doktorského studijního programu Ústavu českého jazyka a teorie komunikace Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.
V 1. části projektu si vyzkoušeli práci s pojmy, simulaci tvorby ústní lidové slovesnosti, četli ve skupinkách vybraný text, ten pak reprodukovali ostatním, hledali prvky typické pro pohádky, tvořili osnovu textu, vlastní variantu textu, vyráběli leporelo. Na závěr k sobě hledali vhodnou pohádkovpu dvojici.
Po víkendu s paní Kociánovou pokračovali. Zjišťovali a v praxi zkoušeli techniky na zlepšení paměti. Těší se, že se v budoucnu s lektorkou znovu setkají.
žáci dostanou:
stírací tabulka + 2 popisovače vodovky (12 barev) plastelína
pastelky (12 barev) trojboké fixy (12 barev) pero Tornádo
obyčejná tužka č. 2- 2ks tuhé lepidlo dětské kulaté nůžky
ořezávátko s víčkem a kontejnerem omalovánky s uvolňovacími cviky rozvrh hodin
sešit 512, A5 sada školních písmen, číslic a značek úkolníček
pravítko barevné papíry voskovky
Prosíme rodiče:
všechny věci podepsat nesmazatelným fixem
prosíme rodiče dokoupit:
penál: tužka č. 1 guma náhradní mazací fix aktovka: malá a velká folie (A4, A5)
desky na číslice a tečky desky na sešity A4 obaly na sešity (upřesníme na schůzce)
do třídy a šatny:
obuv na přezutí s pevnou patou látková taška (sáček) na přezůvky podsedák (polštářek na sezení)
plastový box do lavice (upřesníme na schůzce) ručník
kufřík na VV: pracovní oděv (staré triko, zástěra) igelitový ubrus kelímek na vodu
hadřík špejle tekuté lepidlo (např. Herkules) malé
izolepa malá 2x štětec plochý a 2x kulatý-různé velikosti
věci na TV:
tepláková souprava, tričko, kraťasy, cvičební obuv do tělocvičny (s bílou podrážkou), cvičební obuv na ven, látková taška nebo vak na věci
Prvňáčkové a ústní hygiena
Pro děti z 1.A a 1.B připravily paní učitelky povídání o správné ústní hygieně. Všichni dostali dárkové taštičky se zubní pastou, kartáčkem a pracovním listem. A přestože tomu nevěřili, mnozí se dozvěděli i nové informace.
Organizace a průběh zápisu zde
více v sekci ŠKOLA\Zápis do I. ročníku
Podkategorie
Aktuality- naše úspěchy
Zkouška
********************************